-->

In babeczki bez glutenu ciastka dzieci kuchnia zdrowe

Muffinki z bananami i borówkami (bezglutenowe)



Już od dłuższego czasu miałam ochotę w końcu wykorzystać sylikonowe foremki do babeczek kupione jakiś czas temu. Od momentu diagnozy alergii u Lu, Ma więcej czasu spędza w kuchni, co oczywiście bardzo lubię i dlatego dzisiaj mamy dla Was pyszne muffinki z bananami plus opcjonalnie borówkami.
 
Składniki:
  • 1 szklanka mąki kukurydzianej
  • 1 szklanka mąki bezglutenowej , ja dodałam biszkoptową
  • 2-3 banany
  • 1/2 szklanki cukru brązowego lub miodu
  • 1/2 szklanki oleju rzepakowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • mała puszka mleczka kokosowego
  • 2 jajka
  • opcjonalnie borówki do posypania lub inne ulubione składniki
 
Zaczynamy :
 
Składniki takie jak: mąki, proszek, sodę mieszamy razem, potem dodajemy jajka, mleczko i olej, a na koniec pokrojone banany i wszystko dokładnie mieszamy, akurat tu Bender nie będzie potrzebny.

Ciasto nakładamy łyżka ( ok 2 -3 łyżek )do sylikonowe formy lub foremek na muffiny, na wierzchu posypujemy borówkami  i pieczemy ok. 20-30 minut w 180 stopniach.
 
 
Smacznego!

Dajcie znać czy Wam smakowały !


 


Zobacz również

5 komentarze:

  1. proszek do pieczenia zawiera gluten

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygladaja pysznie. Jak mala jest mala puszka mleka kokosowego? U mnie dostepne sa standardowe, czyli 400ml.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ok 200 ml , może być połowa puszki, a nawet więcej :)

      Usuń
  3. Właśnie zrobiłam :) Wyglądają apetycznie :) Już wiem, że następnym razem użyję oleju zwykłego zamiast rzepakowego (przeszkadza mi w delektowaniu się smakiem). Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Jak masz ochotę pozostaw nam coś od siebie:)