-->

In caretero drewniany dziecko rower rowerek biegowy test wybór zabawa

Rowerek biegowy Velo Toyz by Caretero




Już dawno przymierzałam się do zakupu Lu rowerka biegowego, a dzięki firmie Caretero mieliśmy możliwość taki rowerek testować.

Początkowo sceptycznie podchodziłam to tego zadania, ponieważ pierwsze próby jazdy na takim pojeździe, a było to około rok temu, bardzo szybko zakończyły się fiaskiem, niechęcią i wręcz unikaniem wszelkiego kontaktu, więc obawy były duże.

Jednak, gdy rowerek pojawił się w domu nie było mowy, by postał chwilę w pudełku, trzeba było go natychmiast wypakować i złożyć, a szczerze nie było to trudne i pierwsze próbne jazdy zaczęły się już w domu. Początkowo niechętnie, trudności z utrzymaniem równowagi troszkę zniechęcały Lu, ale rano w drodze do żłobka, jakby odmiana, Lu pojechała i już nie chciała  z niego zejść, wręcz nie chciała się nigdzie bez niego ruszać i nawet wyprawa do dziadków nie mogła się odbyć bez Velo.

A teraz troszkę szczegółów:



Rowerek jest przeznaczony dla dzieci w wieku 3-6 lat, Lu jest akurat dość wysoka, więc nie było problemów z dostosowaniem wysokości siodełka.

Jak można znaleźć w opisie produktu :

” Co zyskujesz wybierając drewniany rowerek biegowy Velo dla Twojego dziecka?
·         wysoki komfort jazdy nawet po nierównej powierzchni zapewniany przez pompowane koła rowerka biegowego
·         świetną zabawę i doznania estetyczne za sprawą klasycznego, eleganckiego projektu ramy
·         łatwe i bezpieczne manewrowanie rowerkiem biegowym zapewnia skrętna kierownica
·         wygodne dopasowanie wysokości rowerka do wzrostu dziecka poprzez regulację wysokości siodełka
·         długowieczność produktu – rowerek wykonany jest z wysokiej jakości materiałów
·         gwarancję bezpieczeństwa – rowerek posiada wszystkie niezbędne europejskie certyfikaty
·         jasną instrukcję i prosty montaż – rowerek złożysz w krótkim czasie”

Rowerek jest naprawdę lekki, więc i dziecko spokojnie daje sobie z nim radę, czy go podnieść, czy podjechać pod krawężnik, czy górkę, a także rodzic się nie namęczy nosząc go kiedy dziecko jest zmęczone.
Jego prosty, a zarazem efektowny design, budzi zainteresowanie innych maluchów, a również rodziców, kolor czerwony bardzo nam się podoba.

Rowerek został wykonany z bezpiecznych materiałów, a farba, którą został pokryty wytrzymuje upadki, spotkania z asfaltem itp.
Posiada wszystkie niezbędne europejskie certyfikaty bezpieczeństwa, co zdecydowanie przemawia na jego korzyść.

Poza tym rowerek biegowy świetnie się nadaje do ćwiczenia równowagi, co dla nas było ważną próbą, ćwiczy koordynację ruchową oraz koncentrację i skupianie uwagi. Dzięki niemu maluch uczy się oceniać odległość oraz rozwija orientację przestrzenną i poznaje związki przyczynowo – skutkowe, czy planowanie.

Naszym zdaniem jest to świetne rozwiązanie dla młodszych dzieci, które jeszcze mają problemy z nauką pedałowania na zwykłym rowerku oraz dla tych, które mają trudności z koordynacją i utrzymywaniem równowagi, bo przecież każda aktywność fizyczna jest wskazana dla naszych pociech.

OCENA KOŃCOWA: 4,75

FUNKCJONALNOŚĆ: 5
WYGLĄD: 5
BEZPIECZEŃSTWO : 5
WYGODA: 4 


Tak ten rowerek zostanie z nami na dłużej !




























CZYTAJ WIĘCEJ

Share Tweet Pin It +1

2 Comments

In food hiszpania jedzenie przepisy

Szybka Hiszpania na kolację



Ostatnio troszkę z więcej czasu spędzamy w kuchni, a bynajmniej częściej eksperymentujemy i puszczamy wodze smakowej fantazji. Kiedy w Lidlu nastał tydzień hiszpański stwierdziliśmy, że trzeba spróbować czegoś nowego i tak powstała szybka sałatka i pyszna zapiekanka.

SAŁATKA

Składniki :

1. mieszanka sałat z roszponką i szpinakiem
2. cieciorka brązowa gotowana
3. serek burgos fresco
4. czarne oliwki
5. mozzarella
6. grzanki
7. sos mieszanka oliwa z czosnkiem, ziołami, bazylią, według uznania

Wszystko mieszamy polewamy sosem i gotowe!

ZAPIEKANKA

Składniki:

1. salami hiszpańskie - katalońska kiełbasa pokryta charakterystyczną pleśnią
2. ugotowany makaron świderki
3. ser żółty
4. czosnek granulowany
5. liście świeżej bazylii

Układamy warstwami plastry kiełbasy, na nie ser żółty, bazylia i posypujemy czosnkiem, całość pokrywamy makaronem i od nowa, żeby powstały nam dwie warstwy.
Całość zapiekamy ok 10 minut w nie za wysokiej temperaturze,tak aby makaron się nie przypalił, a ser rozpuścił.

SMACZNEGO !!!



CZYTAJ WIĘCEJ

Share Tweet Pin It +1

0 Comments

In dla rodziców dzieci dziecko emocje emocjonalna inteligencja rówzoj zabawy

13 Zabaw rozwijających inteligencję emocjonalną.




Inteligencja emocjonalna według Daniela Golemana „określa potencjalne zdolności uczenia się umiejętności praktycznych, które opierają się na pięciu składnikach: samoświadomość, motywacja, kierowanie samą sobą, empatii i dobrym układaniu stosunków z innymi osobami”.

Jak widać inteligencja ta decyduje o wielu umiejętnościach, w szczególności tych odpowiadających za  przystosowanie się do otoczenia, udanych relacjach międzyludzkich i sukcesach zawodowych. 

U dzieci kształtować zaczyna się już od narodzin. I tak niemowlęta, które dostają, wręcz są zalewane pozytywnymi emocjami i pochwałami  szybko uczą się pewności, że uda im się stawić czoło wyzwaniom życiowym. Natomiast dzieci ze środowisk, w których panuje chłód uczuciowy, będą prawdopodobnie iść przez życie, nie spodziewając się ani zachęty, ani zainteresowania ze strony rówieśników i dorosłych. 

Właściwy rozwój inteligencji emocjonalnej następuje w okresie przedszkolnym, kiedy dziecko uczy się i nabywa zdolności diagnozowania, rozpoznawania i rozumienia uczuć swoich oraz innych osób, a jednocześnie uczy się radzenia z problemami. Można powiedzieć że zdobywa następujące kompetencje:

- rozwój etyczny, który odpowiada za umiejętność odróżniania dobra od zła, jak również złego zachowania od dobrego. Dzięki niej dziecko ma możliwość odczuwania wstydu, poczucia winy czy buntu, kiedy zostały przekroczone jego granice.

- empatia  czyli odczuwanie tego cz czują inni oraz obdarowywanie ich miłością i troską

- uczciwość i przestrzeganie zasad moralnych, dzięki niej maluch ma możliwość rozpoznawania kłamstw. Dziecko  w wieku 4 lat zaczyna rozumieć, że mówienie nieprawdy to coś złego,  ponieważ wcześniej służyło mu ono do zwracania uwagi na siebie lub rozładowywania złości.

- rozwiązywanie problemów – czyli zdolność do określenia problemu, znalezienia różnych rozwiązań i wybraniu tego właściwego, która powstaje na bazie doświadczeń dziecka.

Wiemy, że dzieci najlepiej i najchętniej uczą się poprzez zabawę, a naprawdę się w nią angażują kiedy mogą ten czas spędzić z rodzicami, oto przykłady zabaw, które można wykorzystać do rozwijania inteligencji emocjonalnej.

1.  Nazywaj swoje uczucia .

W czasie tej zabawy rodzice z dziećmi oglądają ilustracje przedstawiające różne postacie  i nazywają przeżywane przez nie uczucia np. radość, smutek, strach, gniew, zdziwienie.
Następnie opisują, próbują się wcielić w przedstawione osoby i wymyślają co
takiego się wydarzyło, że dana osoba na obrazku właśnie to odczuwa.
Można również na podstawie pokazanych uczuć odwołać się do doświadczeń dziecka i rozpocząć rozmowę o jego uczuciach np. kiedy ty jesteś szczęśliwy itp

2. Wyrażanie uczuć mimiką .

Dzieci i rodzice oglądają ilustracje z twarzami wyrażającymi różne emocje. Należy wspólnie z dziećmi nazwać te uczucia, a kiedy już zaznajomi się ze wszystkimi emocjami, wówczas dziecko otrzymuje jedną ilustrację i obrazem twarzy przedstawiającej jakieś uczucie, musi je pokazać, tak by rodzic mógł odgadnąć, co to za emocja. I tak na zmianę, raz rodzic, raz dziecko, można również grać na punkty czy w parach.

3. Malowanie po omacku

Dziecko nazwiemy je "malarzem" ma zawiązane oczy, a rodzic pomaga mu, poprzez kierowanie jego ręką do farby i na sztalugę, namalować wyjątkowy obraz. Kiedy dzieło jest skończone "pomocnik" odwiązuje chustę "malarzowi" i razem próbują odgadnąć, co pojawiło się na kartce/ płótnie.  Później następuje zamiana ról i rodzic staje się „malarzem”

4.  Symbole – nastroje

Zabawa ta polega na oznaczaniu symbolami swojego nastroju. Można np. zrobić tablice, na której słoneczkiem oznaczamy słonkiem - radość, chmurką - smutek, chmurką z piorunem - złość i robić z dzieckiem podsumowanie dnia, co się wydarzyło miłego, niemiłego, trudnego.
Można też zamiast tablicy, wykorzystać patyczki i na nich poprzyklejać buźki przedstawiające różne emocje i kiedy dziecko jest w danym nastroju pokazuje odpowiedni rysunek. Dzięki tej zabawie, maluchy uczą się rozpoznawać i nazywać konkretne emocje oraz ćwiczą rozpoznawanie odczuć w zakresie własnego samopoczucia.

5. Lustro. 

Dziecko stoi naprzeciwko rodzica, który jest lustrem. Dziecko ma za zadanie pokazywać różne miny wyrażające emocje, a rodzic próbuje je dokładnie powtórzyć. Potem następuje zamiana ról.

6. Czary-mary.

Dziecko rysuje na kartce sytuację, osobę, której się boi, np. ducha. Dorosły można powiedzieć, że pełni rolę  czarodzieja, który zamienia rysunek w taki sposób, żeby zmniejszyć strach dziecka, np. rysuje klatkę dla ducha lub duży mur, którego duch nie może pokonać

7. Zapachy. 

 Rodzice z artykułów żywnościowych znajdujących się w domu tworzą  zapachowe  zagadki (np. nasączają waciki sokiem z cytryny, poma­rańczy, olejkami do ciasta, wsypują do kubka suszone zioła). Dziecko wybiera zapach, który najbardziej mu się podoba i próbuje naryso­wać swoje myśli   i  wspomnienia  z nim związane. Następnie zapach wy­bierają rodzice i oni wykonują rysunek.


8.  Kocham Cię, gdy ... 

Codziennie przed snem rodzice wypowiadają zdanie - Kocham Cię, gdy...? i następnie podają trzy powody. Potem to samo mówi dziecko. Wszyscy starają się każdego wieczoru szukać nowych odpowiedzi, co wymaga przypominania sobie różnych szcze­gółów z całego dnia i umiejętności ich nazywania oraz szukania pozytywnych cech drugiej osoby.

9. Księga rekordów. 

Warto również stworzyć dla dziecka jego własną księgę rekordów, w której będziecie wspólnie zapisywać wszystkie jego sukcesy, np. jak szybko się ubrało do przedszkola, szkoły, ilość klocków, z których zbudowało wieżę itp. Ważne, by dziecko podejmowało wyzwania dla własnej satysfakcji, a nie w dla satysfakcji i nagrody od rodziców, w ten sposób kiedy dziecko samo inicjuje wyzwania, zadania świetnie rozwija swoją wewnętrzną motywację do działania.

10. Eksperyment z rybkami. 

Do tej zabawy potrzebnych będzie plastikowy kubeczek wypełniony wodą lub wersja bez wody. Do pojemniczka wkładamy zrobioną wspólnie rybkę. (Bądź można taką zabawę przeprowadzić kiedy w domu jest prawdziwa rybka w akwarium).
 W tym ćwiczeniu ważne jest to, by dziecko opisywało co robi rybka, jak się należy nią opiekować, to świetne ćwiczenie rozwijające empatię oraz odpowiedzialność za drugie stworzenie

11.  Bohater. 

Każde dziecko potrzebuje pozytywnych wzorów do naśladowania. Dobrym pomysłem jest zebranie zdjęć przedstawiających ludzi, którzy odnieśli sukces w różnych dziedzinach i opowiadanie o tym dziecku, np. o wirtuozach, postaciach historycznych, bohaterach itp., Im więcej pozytywnych postaci dziecko pozna, tym bardziej będzie się próbowało naśladować zachowanie osób stawianych mu za wzór.

12.   Zabawa w zawody. 

W zabawie dziecko poznaje różne zawody, na czym polegają praca osób je wykonujących.. Warto wspólnie zastanowić się też jakie umiejętności muszą posiadać osoby, wykonujące te konkretne prace. Dzięki takim rozmowom maluch nauczy się patrzeć na świat oczyma innych ludzi, co jest niezbędne dla np.: funkcjonowania w grupie.

13.   Dłoń

Razem z dzieckiem nawzajem odrysowujemy swoje dłonie. Następnie w miejsce palców wpisujemy 5 swoich mocnych stron, co w sobie lubię, z czego jestem dumny, oczywiście maluchy mogą umieścić tam rysunki. Potem bierzemy drugą odrysowana dłoń i teraz następuje zamiana, dziecko wypisuje za co lubi mamę czy tatę, a rodzić wypisuje mocne strony swojej pociechy.
Dzięki tej zabawie nie tylko rodzić ma możliwość poznania, tego jak postrzega siebie dziecko, ale również maluch uświadamia sobie, że dużo potrafi i w wielu czynnościach, sytuacjach czy zachowaniach jest dobry
Na koniec zabawy tak uzupełnione rysunki dłoni można zawiesić w widocznym miejscu, by zawsze można było zerknąć na swoje mocne strony.

Rodzicu !!!

Dzisiejsze nieśmiałe dziecko, to to, z którego wczoraj się śmialiśmy.
Dzisiejsze okrutne dziecko, to to, które wczoraj biliśmy.
Dzisiejsze dziecko, które oszukuje, to to, w które wczoraj nie wierzyliśmy.
Dzisiejsze zbuntowane dziecko, to to, nad którym się wczoraj znęcaliśmy.
Dzisiejsze zakochane dziecko, to to, które wczoraj pieściliśmy.
Dzisiejsze roztropne dziecko, to to, któremu wczoraj dodawaliśmy otuchy.
Dzisiejsze serdeczne dziecko, to to, któremu wczoraj okazywaliśmy miłość.
Dzisiejsze mądre dziecko, to to, które wczoraj wychowaliśmy.
Dzisiejsze wyrozumiałe dziecko, to to, któremu wczoraj przebaczyliśmy.
Dzisiejszy człowiek, który żyje miłością i pięknem, to dziecko, które wczoraj żyło radością. 

— Ronald Russell

CZYTAJ WIĘCEJ

Share Tweet Pin It +1

8 Comments

In dzieci kreatywność myślenie rozwój sensoryka zabawa zmysły

Kolorowe klocki - Terrarium Pilch

Dzisiaj chcemy Wam pokazać kolejny rewelacyjny produkt od firmy PILCH , a mianowicie kolorowe TERRARIUM 

Te kolorowe i naturalne klocki, to wręcz "machina" do ćwiczenia naszej wyobraźni i kreatywności.

Można z nich układać wymyślone wzory, odwzorowywać obrazki, jakie znajdziemy w instrukcji, a nawet można  budować nie tylko na płaszczyźnie płaskiej, ale można się również piąć w górę. 

Niesamowite ile dają możliwość!

Dodatkowo naturalne klocki, można malować wedle uznania, na takie kolory lub wzory, jakie przyjdą nam tylko do głowy. 

Nadają się już dla małych rączek, ćwicząc zdolności manualne, chwytanie oraz koordynację ręka-oko.
Stymulują zmysły : wzrok, dotyk przez co, świetnie wspomagają procesy integracji sensorycznej. 

Dzięki nim można się uczyć kolorów, tworzyć kompozycja barwne, rozwijać zdolności matematyczne jak liczenie, grupowanie, porównywanie pod względem wielkości.

Klocki te stymulują również koncentrację uwagi, spostrzegawczość oraz myślenie przestrzenne - w dwu i trójwymiarze, są świetne w nauce kształtów, czy tworzeniu i łączeniu ich w nowe figury.

Idealne do rozwijania myślenia abstrakcyjnego, jak można znaleźć w ich opisie :

 " Ze względu na wielość i różnorodność aktywności, do których można je użyć, umożliwiają stymulację rozwoju myślenia pojęciowego, a także tworzenia i rozumienia pojęć konkretnych i abstrakcyjnych oraz symboli i metafor. Zastosowane zarówno jako układanki, klocki konstrukcyjne jak i rekwizyty służące do grania, klocki te ćwiczą zdolności planowania, logistycznego myślenia, zdolności strategiczne i taktyczne. 

Idealnie zajmują maluchy i nie tylko je, na długie godziny, a czy my rodzice też nie możemy się bawić, to świetna propozycja na spędzanie czasu razem, całą rodziną.

My je uwielbiamy !







 


















CZYTAJ WIĘCEJ

Share Tweet Pin It +1

3 Comments

In dotyk dzieci kolory kreatywność rozwój przez zabawę wzrok zabawka zmysł

Ster sensoryczny - zaczynamy przygodę

Dzięki tej zabawce maluch może poczuć się jak prawdziwy kapitan. Zabawka nie tylko pobudza wyobraźnię i kreatywność dzieci, ponieważ dzięki niej mogą przeżywać fantastyczne przygody, ale również wpływa na stymulację zmysłu dotyku oraz wzroku.

Ster wykonany jest z gumy, zaś w środku znajdują się kolorowe kulki w bezbarwnym żelu, które można przesuwać na różne strony.  Można je umieszczać w szprychach,  na kole, wzdłuż linii prostej, dla utrudnienia można układać je kolorami, parami, co świetnie rozwija umiejętność grupowania ( klasyfikacji ) obiektów.

Zabawka idealna nie tylko dla dzieci, ale również dla rodziców, działa stymulująco, ale również przez możliwość gniecenia odstresowująco.

Jeśli szukacie zabawki, która jest prosta, a jednocześnie tak skupia na sobie uwagę dziecka, że rezygnuje ono z bajek w telewizji, to jest to idealne rozwiązanie, ze względu na mały rozmiar, nadaje się także do zabaw w czasie podróży.

Wymiary ok 27 cm

Zalety :

- rozwija zdolności manualne
- wpływa na zmysły, dotyk, wzrok
- świetna do nauki kolorów, liczenia, grupowania,
- pozwala na ćwiczenie odruchu śledzenia
- rozwija zdolność logicznego myślenia
- rozwija koordynację ręka-oko
- rozwija wyobraźnie oraz kreatywność
- świata do zabaw wyobrażeniowych
- odstresowuje
- może służyć jako gryzak już dla najmłodszych dzieci
- ćwiczy przekraczanie linii środkowej ciała
- stymuluje koncentrację i naukę skupiania uwagi


post powstał przy współpracy z Empis.pl
















CZYTAJ WIĘCEJ

Share Tweet Pin It +1

1 Comments