-->

In dziecko test

Czy Internet to miejsce dla dzieci?



Z dnia na dzień świat pędzi do przodu. Codziennie dowiadujemy się o nowościach technologicznych, ba bez tych elektronicznych urządzeń nawet nie potrafimy już żyć. Wszędzie smartfony, tablety, aplikacje do wszystkiego: do liczenia, kalorii, kroków, karmienia piersią, zakupów, itp. Mamy stały kontakt tak naprawdę z całym światem. Technologia już dawno wkradła się do naszego życia codziennego.

Dzieci i internet

Budując rodzinę, wychowując dzieci, nie unikniemy ich kontaktu z tym światem. Tak naprawdę, to bardziej ich świat niż nasz, bo my jeszcze pamiętamy czasy, kiedy można było wyjść z domu bez telefonu i nie czuć się jakbyśmy byli niekompletni, jak bez ręki. Nasze dzieci dorastają w zupełnie innych realiach. Zresztą codziennie nas obserwują i powielają nasze zachowania.


Tak się chwilę zastanówmy, ile czasu spędzamy na przeglądaniu stron w Internecie, Facebooku czy zwykłym czytaniu i odpisywaniu na maile. Coraz częściej można zaobserwować, że nawet książki czytamy już z poziomu smartfonów czy tabletów, to czemu zabraniamy tego naszym dzieciom. Czy nie lepiej razem być w tym świecie, pokazywać maluchom, jak bezpiecznie z niego korzystać. Przecież sami wiemy, że „zakazany owoc” smakuje najlepiej. Oczywiście nie mówię, tu o ciągłym siedzeniu z telefonem czy tabletem, ale pod okiem rodziców, rozsądnym i przemyślanym korzystaniu z tego, co daje nam dzisiaj technologia.

Bez wątpienia, decyzja o tym, kiedy dziecku pokażemy wirtualny świat, zależy od rodzica, jedni robią to wcześniej inni później, ważne by robić to razem. Ważne by pokazywać, że smartfony, to nie tylko oglądanie bajek, piosenek, by mieć święty spokój na chwilę. Najprościej podrzucić dziecku tablet i zająć się swoimi sprawami, a wiemy, że jest ich coraz więcej. 

Warto poświęcić trochę czasu i ustalić zasady bezpiecznego korzystania z wirtualnego świata. Wyznaczyć czas, jaki dziecko może spędzić grając czy oglądając bajki, takie rozwiązanie, takie stawianie wyraźnych granic, tak samo jak w życiu, daje dzieciom poczucie bezpieczeństwa i nie zaburza ich codziennego funkcjonowania. Również warto razem poszukać aplikacji, gier które będą rozwijające i przyjazne dla naszych dzieci.

Platforma edukacyjna

Dlatego my od jakiegoś już czasu korzystamy z platformy edukacyjnej Squla.pl! Tak! Tam przez zabawę uczymy się pisać, liczyć, zdobywamy ciekawą wiedzę, a wszystko to pod nadzorem rodzica. A tak szczerze, to razem się świetnie bawimy.



Platforma ta obejmuje prawie 50 000 zadań w postaci quizów, misji i gier o różnym poziomie trudności, przeznaczonych dla uczniów klas 1-6 szkoły podstawowej oraz dla dzieci w wieku przedszkolnym.



Ala w tym roku zaczyna zerówkę, więc to jest również dla mnie informacja czy poradzi sobie z materiałem jaki przyjdzie jej przerabiać w przedszkolu. I powiem, że jako 5latce świetnie idzie, nawet próbuje rozwiązywać zadania przeznaczone dla dzieci z 1 klasy szkoły podstawowej.





Dzięki nowatorskiej formule Squli dzieci chętnie się uczą i chcą zdobywać wiedzę, to idealna metoda na powtarzanie materiału przedszkolnego czy szkolnego w domu, który w pełni jest
zgodny z nową podstawą programową MEN na 2016/2017 rok.

Ze Squlą dzieci mogą ćwiczyć swoje umiejętności ze wszystkich przedmiotów szkoły podstawowej:
  • Matematyki
  • Języka polskiego
  • Języka angielskiego
  • Przyrody
  • Języka niemieckiego
  • Historii i społeczeństwa
  • Muzyki i plastyki
  • Zajęć technicznych i komputerowych
  • Edukacji społecznej (klasy 1–3)

Konto dla rodzica

Co ważne, po zalogowaniu, każdy rodzic otrzymuje dostęp do konta rodzicielskiego, dzięki specjalnej aplikacji dostępnej na komputer, smartfon i tablet. Konto to pozwala na dokonywanie zmian w profilu dziecka i monitorowanie jego postępów, dzięki czemu, możemy sprawdzić, które przedmioty sprawiają dziecku frajdę, a które wymagają dodatkowej pracy. 


Dodatkowo otrzymuje regularne raporty podsumowujące aktywność dziecka: czas poświęcony na naukę i osiągane wyniki. Również rodzic dostaje użyteczne wskazówki od ekspertów Squli, jak motywować dziecko do dalszej nauki i efektywnie wykorzystywać Squlę w domu, co jest bardzo pomocne!

I jeszcze coś, na co wielu rodziców zwraca uwagę!  Squla jest całkowicie wolna od reklam!

To co? Lecimy rozwiązywać zadania na Squla.pl? 

      

Zobacz również

11 komentarze:

  1. Fajny portal i nie słyszałam o nim wcześniej. Właśnie się do niego loguję i dziś sprawdzę co to takiego.

    OdpowiedzUsuń
  2. TO na prawdę świetny portal. Miałam okazję troszkę poszaleć na nim i jestem pod wrażeniem

    OdpowiedzUsuń
  3. O Squli słyszałam od czasu Librusa dla uczniów - elektronicznego dziennika. Bardzo fajny portal.

    OdpowiedzUsuń
  4. My jeszcze nie korzystamy. Czasami jakas bajka na youtube i tyle. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O Squli słyszałam od kilku osób, sama zastanawiałam się nad wypuieniem dostępu. Jak dla mnie bardzo fajny portal dla rodziców, dzieci i nauczycieli.

    OdpowiedzUsuń
  6. z całą pewnością założymy w nim konto, córka lubi się uczyć a to może być świetne narzędzie o tego aby tą naukę lekko urozmaicić

    OdpowiedzUsuń
  7. Bliska koleżanka, zdecydowanie nie internetowa, poleca mi od dość dawna SQulę. Chyba czas przysiąść i sprawdzić, co to takiego i czy nada się dla mojej córki,

    OdpowiedzUsuń
  8. Mój syn mnie poinformował o Squli. Obiecałam mu że jak rozpocznie się rok szkolny przejżymy z tatą co ma do zaproponowania. U nas w domu nie demonizujemy komputera czy internetu, tara jest programistą i grafikiem komputerowym więc, wszyscy mamy styczność. Chodzi tylko o rozsądek.

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam o Squli już wcześniej, ale jakoś do tej pory nie sprawdziłam jak to działa od środka. Z tego co widzę, to też idealna propozycja dla mojej Hani, która za rok najprawdopodobniej pójdzie do 1 klasy :) Dzięki za ten post :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Testowałam z córką tę platformę ale cześć dla przedszkolaków. Nie za bardzo jej się podobała.

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszałam o te platformie, ale jeszcze nie miałam okazji skorzystać. Chyba zajrzę w wolnej chwili, może wzbogacę lekcje angielskiego swoim uczniom :)

    OdpowiedzUsuń

Jak masz ochotę pozostaw nam coś od siebie:)