Na targach Kid’s Time odbyła się premiera najlżejszego
fotelika świata. Avionaut Ultralight, który waży zaledwie 2,5 kg!
Ten lekki i zarazem bardzo wytrzymały fotelik został
wykonany z materiału EPP ARPRO, który nie łamie się pod wpływem uderzenia, lecz
poprzez swoją elastyczność absorbuje energię zderzenia, rozkładając ją
równomiernie w swej strukturze; co za tym idzie, konstrukcja fotelika
pozostaje nienaruszona.
To kluczowa właściwość podczas najbardziej
niebezpiecznych zdarzeń, takich jak dachowanie samochodu. Poza tym, w
przeciwieństwie do innych fotelików, w których strefy ochronne są tylko
częściowe, w Avionaut Ultralite cała powierzchnia fotelika pochłania energię i
redukuje siłę uderzenia bocznego, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo dziecka
znajdującego się w czasie zderzenia w samochodzie.
Zmiana konta ułożenia całego fotelika w trakcie zderzenia
pozwala na zmniejszenie siły oddziaływania tego uderzenia na ciało dziecka.
Automatycznie, niezależnie czy dziecko śpi czy nie, mobilizuje jego mięśnie,
dodatkowo ograniczając skutki uderzenia. Ciało dziecka już nie jest totalnie
bezwładne, ale nie jest też usztywnione – mówi Paweł Zawitkowski,
fizjoterapeuta, konsultant medyczny fotelika Avionaut Ultralight.
Konstrukcja fotelika
Unikatowa konstrukcja fotelika i wkładki, która dostosowuje
się do budowy i uwarunkowań funkcjonowania organizmu dziecka, czyli:
- Umożliwienie prawidłowej mechaniki oddychania w trakcie
jazdy (skuteczne unikanie blokowania i ściskania barków, pozycji zgięciowej
tułowia, ograniczenia ruchów klatki piersiowej i blokowania pracy przepony.
- Optymalne warunki dla ograniczenia cofania się treści
żołądkowej do przełyku (potocznie „refluks”) przez odpowiednia pozycję tułowia,
brzucha i ud dziecka.
- Pozwala na utrzymanie prawidłowego ułożenia miednicy,
tułowia i głowy dziecka – tzn. w linii prostej, co dodatkowo zwiększa jego
bezpieczeństwo w trakcie zderzenia.
Obserwacje specjalistów i rodziców wskazujące na dyskomfort
dzieci w trakcie jazdy, ale także doniesienia o przypadkach omdleń i śmierci
dzieci w fotelikach samochodowych nawet bez udziału w wypadkach
komunikacyjnych. Zmiany te wychodzą naprzeciw postulatom specjalistów w
dziedzinie pediatrii, bez obniżania stopnia bezpieczeństwa dziecka w trakcie
jazdy i wypadków.
Konieczność precyzyjnego dostosowania konstrukcji wkładki do
cech dziecka: wzrostu, wagi, dojrzałości. Prawie żaden fotelik dostępny na
rynku nie pozwala na bezpieczny transport nowonarodzonego dziecka (szczególnie
wcześniaków lub małych dzieci), ze względu na ich niewielką wagę, rozmiar i
niedojrzałość (napięcie mięśniowego, układu oddechowego i pokarmowego). Częsta
niedopuszczalną praktyką jest wypełnianie wolnych przestrzeni w fotelikach
pieluszkami, kocykami itp. Takie praktyki stanowią bezpośrednie zagrożenie dla
zdrowia i życia dziecka. W najlepszym razie powodują duży dyskomfort podróży
maleńkiego człowieka.
Testy!
Przy zderzeniach czołowych oraz tylnych ochrona kręgosłupa
dziecka w odcinku piersiowym jest w przypadku Avionaut Ultralite o 40%
lepsza niż w wymaganiach i-Size, a ochrona głowy o 53% przewyższa parametry
wymagane normą. Co najważniejsze: zderzenia boczne - minimalne wymagania wskazywane przez i-Size są
bardzo trudne do spełnienia, a fotelik Avionaut Ultralite przewyższa je o 20%.
W tym foteliku pojawia się też innowacyjny system
pojedynczego uchwytu, którym pas dziecka jest przypinany bezpośrednio do bazy.
Takie połączenie gwarantuje najpewniejsze mocowanie z systemem ISOfix
samochodu. Dodatkowo, aby mieć pewność, że wszystko zrobiliśmy dobrze, mamy
sygnalizację dźwiękową - bez tego nie ruszymy dalej w podróż. Rodzic ma
poczucie, że w odpowiedni sposób dba o bezpieczeństwo swojego maleństwa.
Więcej:
Free V-Bucks Fortnite Online Generator.
OdpowiedzUsuń