-->

In

Czy jesteś pewien, że Twoje dziecko pije wodę w szkole?



Ty dbasz, ale co dalej?

Mamy wrzesień, dzieciaki wróciły do szkoły czy przedszkola, ale za oknem nadal trwają wakacje. Ala po powrocie z zajęć, kiedy tylko może ucieka spotkać się z koleżankami i szaleje na świeżym powietrzu. No tak szaleństwa, zabawy, a kiedy czas na picie. Szczerze mówiąc byłam pewna, że Ala spożywa odpowiednią ilość płynów, czy to w domu czy w szkole, ale badania pokazały zupełnie coś innego. Tak, mimo że zawsze pakowałam jej bidon do plecaka, a w szkole stoją dystrybutory z wodą, to Ala zapominała ją po prostu pić. Badania wykazały, że jest odwodniona. Ręce mi opadły, bo wydawało mi się, że odpowiednio dbam o jej nawodnienie, ale jednak nie.

Od tego badania minęło już kilka miesięcy, ale ja nadal kontroluje, ile dzieci przyjmują płynów. Jednak nie tylko pijemy wodę, ale uzupełniamy również poziom elektrolitów.


Czy wiedziałeś, że zapotrzebowanie na wodę pochodzącą z napojów i produktów spożywczych dzieci w wieku od lat 3 do 10 wynosi od 1250 do ok. 2000 ml na dobę? Jeszcze więcej płynów młody organizm potrzebuje przy wysiłku fizycznym oraz przy wyższej temperaturze i obniżonej wilgotności powietrza. Czynniki te powodują również większe straty elektrolitów z potem, a odpowiedni bilans sodu, potasu i magnezu jest bardzo ważny dla zachowania prawidłowej równowagi wodno-elektrolitowej organizmu, także dziecięcego („Normy żywienia dla populacji polskiej – nowelizacja”, red. nauk. prof. dr hab. med. Jarosz M., Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa 2017 r.)

Szczerze do momentu badania, ja nie miałam takiej wiedzy! Nawet nie wiedziałam, jakie są objawy odwodnienia, które tak łatwo zauważyć:

·         nadmierne zmęczenie,

·         bóle i zawroty głowy,

·         nieregularny rytm serca.



Dlatego tak ważne jest podawanie odpowiednich suplementów, które zawierają zestaw elektrolitów pomagających w prawidłowym funkcjonowaniu mięśni, układu nerwowego i utrzymaniu prawidłowego ciśnienia krwi.

Nowe musujące tabletki Plusssz Junior Elektrolity Complex pozwalają przyrządzić pyszny napój o owocowym smaku, z kompletem minerałów i witamin potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu podczas upałów, aktywności sportowych, czy aktywności szkolnych, nie oszukujmy się nauka w szkole plus zajęcia dodatków, to naprawdę duży wysiłek dla młodego organizmu. Kompleks elektrolitowy zapewni odpowiednie nawodnienie, a witaminy z grupy B pomogą zwalczyć znużenie i zmęczenie, co będzie dodatkowym wsparciem dla organizmu dziecka.


Podając taki napój rano mam pewność, że dzieciaki dostają odpowiednią ilość płynów, niezbędne dla nich składniki i są gotowe zdobywać świat, bez obawy, że nie będą miały na to siły.

 

Zobacz również

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Jak masz ochotę pozostaw nam coś od siebie:)