-->

In dla mam dla mamy dziecko niemowlę szkoła rodzenia

Szkoła rodzenie on-line? Jak dla mnie strzał w 10!



Moje wspomnienia.

Bycie mamą nie jest takie proste. Niby mówią, że nasz instynkt macierzyński wszystko nam powie, ale nie zawsze tak jest. To wielkie uczucie, które wybucha tuż po urodzeniu nie zawsze pojawia się od razu i u każdej kobiety. Często pojawia się przez to poczucie winy, że mam inaczej niż każda mama. Te obawy pojawiają się często w czasie ciąży i to jest normalne. Nikt nas nie uczy bycia mamą, słyszymy, jak to jest, ale doświadczenia takiego po prostu nie mamy.
 Ja tak miałam, czułam się świetnie, ale lęk przed tym czy sobie poradzę, czy dam radę zająć się taką małą istotą, towarzyszył mi bardzo często. Na szczęście mieszkałam wtedy w większym mieście i mogłam pójść na zajęcia do szkoły rodzenia. Te spotkania pamiętam do dziś, nie wiedziałam tak naprawdę nic, nie wiedziałam, jak napisać plan porodu, ba nawet co to jest. Nie wiedziałam jakie rzeczy będą mi potrzebne do szpitala, nie wiedziałam, że to co czuję, czyli lęk, jest normalne i doświadcza go wiele kobiet. 



Dlaczego tak ważna była dla mnie szkoła rodzenia.

Na szczęście zajęcia w szkole dały mi naprawdę dużą dawkę wiedzy, ale i spokoju, Dowiedziałam się jakie przysługują mi prawa w okresie ciąży, porodu i połogu. O co pytać w szpitalu, jakie zabrać ze sobą dokumenty, co jeszcze spakować. Czym jest plan porodu i dlaczego warto przygotować go na kilka tygodni przed porodem. Poczułam się pewniej, miałam wrażenie, że zaczynam trochę panować nad nową sytuacją, a przynajmniej wiedziałam już co mnie czeka.
Najbardziej pamiętam zajęcia pokazujące jak zajmować się noworodkiem. Matko moja mina, kiedy przynieśli takie małe lalki i trzeba je było ubrać, przewinąć czy wykąpać. Zdobytą wiedzę stosowałam zarówno przy Ali, jak i przy Leo. Naprawdę to dobre doświadczenie, które dało mi taki wewnętrzny spokój. Właśnie dlatego warto skorzystać z takich zajęć, by zwiększyć świadomość i kontrolę nad własnym ciałem, emocjami, a także nauczyć się opieki nad maleństwem.

Jak to wygląda dzisiaj.



W aktualnej sytuacji zastanawiałam się jak to będzie ze szkołami rodzenia. Na szczęście, szukając z koleżanką dostępnych opcji, trafiłyśmy na poleconą jej przez położną szkołę rodzenia online Prenalen (www.szkolarodzeniaprenalen.pl). To certyfikowana, bezpłatna szkoła, której program powstał na podstawie rekomendacji Konsultanta krajowego w dziedzinie pielęgniarstwa ginekologicznego i położniczego.
Weszłyśmy na stronę, a tam wszystko jasno, przejrzyście przedstawione, aż sama się zaciekawiłam tą szkołą.

Cała szkoła/kurs składa się z 5 bloków tematycznych podzielonych na rozdziały. Dodatkowo do dyspozycji są czaty on-line z takimi ekspertami jak położna, ginekolog-położnik, pediatra, neonatolog, doradca laktacyjny, psycholog. Mówię wow ekstra, pamiętam jak sama w okresie ciąży szukałam wsparcie psychologa czy doradcy laktacyjnego, a tutaj ma się wszystkich ekspertów w jednym miejscu.
Dodatkowo powiem Wam, że ta internetowa szkoła rodzenia umożliwia stworzenie swojego planu porodu. Ja przy pierwszej ciąży nawet nie wiedziałam, jak go stworzyć, co powinien zawierać, A tutaj można korzystać z gotowego kreatora, gdzie odpowiadamy na pytania i tworzymy swój własny, indywidualny plan, który zabieramy ze sobą do szpitala. Wow, genialne! Tak stworzony plan porodu jest honorowany we wszystkich placówkach medycznych. 



Na stronie można też skorzystać z wyszukiwarki położnych wg miejsca zamieszkania. A co najważniejsze to jedyna certyfikowane szkoła rodzenia on-line w Polsce. 
Jesteś w ciąży lub planujesz powiększyć rodzinę? Myślę, że warto zajrzeć na stronę szkoły i zapoznać się z jej ofertą.


Zobacz również

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Jak masz ochotę pozostaw nam coś od siebie:)